20 oktober 2021

In een eerdere blog leggen we uit hoe YouTube effectief ingezet kan worden om jouw doelgroep te bereiken. Zo helpt YouTube je onder andere om gevonden te worden op Google en de autoriteit van je website te vergroten, zodat je weer hoger in de zoekresultaten komt. Om de autoriteit van je website te verhogen via YouTube hebben wij 4 tips voor je.

1. Zorg dat andere websites jouw video’s op hun website insluiten

Elke keer dat iemand je video op hun website insluit, telt dit als een stem voor je video. Aangezien Google meer autoriteit geeft aan websites met sterke inhoud zal dit resulteren in een betere ranking. Hoe meer mensen je video insluiten, hoe hoger deze in de zoekresultaten zal verschijnen.

2. Koppel je domeinnaam aan je YouTube-kanaal

Als je je website aan je kanaal koppelt, weet Youtube dat je de officiële vertegenwoordiging van je merk op YouTube bent. Dit zorgt voor relevantere videoresultaten die naar jouw bedrijf verwijzen wanneer iemand zoekt naar jouw bedrijf of termen met betrekking tot de services die je aanbiedt.

meer abonnees YouTube | InfoTrade

3. Laat je video’s delen op socialemediaplatformen 

Statistieken voor sociale media zijn een factor waarmee Google rekening houdt bij het rangschikken van pagina’s. Als je video’s van hoge kwaliteit kunt maken die anderen verleiden om te delen, geef je Google een signaal dat je content produceert die waardevol is voor je doelgroep.

4. Geef je publiek meerdere opties

Door je publiek verschillende manieren te bieden om informatie te consumeren, waaronder tekst, video-illustraties en audio-aanwijzingen, zal de algehele betrokkenheid van jouw video’s toenemen, aangezien je je richt op verschillende leerstijlen

Leuk weetje:

65% van de mensen leert door te zien

30% van de mensen leren door te luisteren

5% van de mensen leren door te doen

 

Hulp nodig bij het integreren van YouTube in je marketingstrategie? Neem dan contact met ons op!