InfoTrade specialist in Automotive Marketing

Ongeveer 30% van de klanten van InfoTrade is actief in de automotive sector. Hieronder vallen grote en kleine leasemaatschappijen, autodealerbedrijven, autobedrijven, toeleveranciers, dataleveranciers etc.

InfoTrade is ontstaan vanuit de autoleasing Marktplaats LeaseTrader. De wortels van ons bureau liggen dus bij automotive en leasing. Zusterbedrijf LeaseTrader en LeaseVergelijker realiseren samen 100.000 bezoekers per maand!

Kennis

Enorme kennis van de markt en vooral ook van de Customer journeys’ die verschillende klanten afleggen voor het kopen of leasen van een auto, maken ons tot een veelgekozen partner voor automotive bedrijven. Hiervoor werken wij ook nauw samen met Google die ons continue cijfers en onderzoeken m.b.t. de automotive markt verstrekt.

We werken op online gebied samen met online publishers en maken gebruik van elkaars kennis en soms ook data. Zo hebben we een cookie sharing network opgezet waardoor onze klanten in staat zijn heel gericht te adverteren in specifieke niche doelgroepen.

Als AdWords specialist weet InfoTrade dat het beheren en optimaliseren van AdWords campagnes zeer arbeidsintensief is. Google voegt regelmatig functionaliteiten toe en wijzigt af en toe instellingen en dat maakt het dat actuele kennis en gestructureerd beheer essentieel is.

 

Campagnes

We adverteren op alle gangbare platformen zoals Google, YouTube, Facebook  Bing en LinkedIn. Een slimme Facebook campagne, remarketing met een pakkende YouTube video, een hoog converterende AdWords campagne? InfoTrade heeft de ervaring om dit te realiseren en onze ideeën zetten we graag in voor uw organisatie!

Zo is er een voorbeeld van een effectieve automotive campagne. Hierbij is er bij een gebruiker die interesse heeft getoond in een bepaald voertuig gedurende het oriëntatieproces op onze website remarketing ingezet. Diegene ziet advertenties op websites en Facebook dat dat specifieke voertuig of andere vergelijkbare aanbiedingen laat zien. Dit noemen we dynamische remarketing.

Door gegevens van het CRM systeem te koppelen met de campagne gegevens, zijn we voor bijvoorbeeld leasemaatschappijen in staat om het rendement per rijdende lease auto te achterhalen. Op basis van deze kennis kun je digitale marketing strategisch plannen bij het realiseren van je doelen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan je omzet doelen.  

Bent u actief in de automotive markt en zoekt u een no-nonse partner voor uw media inkoop en online marketing? Dan bent u bij InfoTrade aan het juiste adres. Neem contact op voor een vrijblijvende afspraak met een van onze automotive specialisten!