Slim om op Bing te adverteren? Ja! Waarom? Er is weinig concurrentie, er zijn lage klikprijzen en je hebt een groot bereik!

Microsoft heeft Bing opgezet. Bing is een zoekmachine dat steeds groter wordt. En, het werkt samen met Yahoo. Dit betekent, twee verschillende zoekmachines, waar je advertentie allebei op wordt vertoond. Daarnaast kun je je Google AdWords campagne nu ook overzetten in Bing. Dat is makkelijk schakelen en bovendien heeft Bing hetzelfde systeem als bij AdWords, dus je hoeft geen nieuw systeem uit te vogelen.

Bing is voor Nederlandse begrippen nog niet echt bekend. Maar internationaal groeit deze zoekmachine gestaag door. Als je een internationaal bedrijf bent, is adverteren op Bing een must!

De voordelen van adverteren op Bing

Even terug naar de voordelen van Bing. Er is weinig concurrentie, omdat heel veel bedrijven zich puur focussen op Google. De kans is daarom veel groter dat je eruit springt met een advertentie op Bing. Zo wordt alles uit je campagne gehaald en is de kans groot dat de advertentie gezien wordt. Wat ook aantrekkelijk is, zijn de voordelige klikprijzen. Vergelijk het met Google AdWords en je ziet dat de kosten per klik gemiddeld 35% hoger zijn dan bij Bing. Bij zoektermen in populaire branches kun je bij Bing namelijk nog kosten per klik (CPC) tegenkomen van $1 of zelfs minder. Ook kun je met het adverteren op Bing je online afzetgebied vergroten. Je bereikt namelijk zo weer een nieuw deel van je doelgroep. En dat leidt weer tot meer conversie! Interesse gekregen? Schakel ons in!

Wil je toch liever een Google AdWords campagne en die door ons laten opzetten en/of beheren? Of wil je beide? Wij bespreken graag de mogelijkheden met je door. Bel ons op 023 540 6085 of stuur een bericht via het contactformulier.