Facebook blijft zichzelf steeds vernieuwen, wat betreft haar advertentieplatform. Zo heb je de Facebook Pixel. Als je dit implementeert, zorgt het ervoor dat je nog meer uit je Facebook campagnes kunt halen.

Facebook Pixel inzetten

Facebook Pixel zet je in om het gedrag van de website bezoekers te volgen en informatie daarover op te slaan. Zo leer je je website bezoekers beter kennen en kun je op een goedkope manier de juiste doelgroep benaderen. Daarnaast is er nog een voordeel: de bezoekers zijn te volgen op alle devices.

Facebook Pixel monitoort dus zowel het gedrag van de website bezoekers, als het volledige aankoopproces. En dat zorgt er weer voor dat je met deze informatie je Facebook campagnes kunt optimaliseren. Hiervoor moet je wel de juiste Pixel codes invoeren, om bijvoorbeeld die conversies te meten.

Ook is het mogelijk om verschillende ‘gebeurtenissen’ van je bezoekers bij te houden. Hiermee wordt bedoelt alle handelingen die een bezoeker op je website uitvoert. Denk hierbij aan “toegevoegd aan winkelmand”, “product bekeken” of “aankoop doen”. Deze informatie vormt de leidraad voor je Facebook advertenties.

Overal krijg je met Facebook Pixel verschillende mogelijkheden beschikbaar om je website bezoeker weer terug te dirigeren naar jouw website. Zo komen ze (weer) in contact met de producten, diensten of services die je aanbiedt.

Al deze data moet juist gekoppeld worden, wil je zo goed mogelijk kunnen inspelen op de online customer journey van je doelgroep. Er moet gelet worden op parameters en codes die juist moeten worden ingevoerd. Zo zorg je er namelijk voor dat deze gegevens snel en effectief ingezet kunnen worden. Laten wij daar nou net heel veel verstand van hebben! En laten wij dat nou heel graag voor jouw Facebook campagne willen instellen!

Als je vragen hebt, bel ons gerust op 023 540 6085 of stuur een bericht via het contactformulier.