Met zo’n 1,79 miljard maandelijkse actieve gebruikers, is Facebook advertising inzetten om mensen naar je website toe te leiden zeker een goede zet. Via Facebook Remarketing bereik je precies de juiste doelgroep, om zo je conversie te verhogen!

Facebook Remarketing

Facebook advertenties hoef je niet alleen in te zetten om nieuwe bezoekers te trekken. Ook mensen die je website al bezocht hebben zijn te bereiken via Facebook adverteren. Dit kun je doen via Facebook Remarketing. Wist je dat Facebook Remarketing één van de snelste manieren is om die gemiste clicks, conversies en klanten terug te winnen? En qua kosten is dit zeker een efficiënte optie om dit toe te passen op je campagnes.

De voordelen van Remarketing

Om te beginnen met Remarketing, is het fijn om te weten wat de voordelen daarvan zijn. Remarketing heeft zeker een aantal voordelen:

  • Je zorgt voor meer aankopen en klanten. De mensen die al een bezoek hebben gebracht op je website, kun je makkelijker overtuigen van een aankoop.
  • Het is kostenefficiënt. Je kunt je advertentie heel specifiek instellen en zo precies de doelgroep bereiken die je wilt bereiken. Hoe gerichter je advertentie wordt ingesteld, hoe lager de kosten zullen zijn. Dit komt omdat je niet betaald voor onnodige clicks.
  • Het zorgt voor meer naamsbekendheid. Als de advertentie niet (meteen) tot een aankoop leidt, zorgt het er wel voor dat je je merk opnieuw toont aan (potentiële) klanten. Dit versterkt je naamsbekendheid!

Een Remarketing campagne instellen is iets wat wij voor je kunnen doen. We beginnen bij het instellen van een Facebook Pixel. Deze Pixel geeft je de benodigde data over je doelgroep om je advertentie daar zo specifiek mogelijk op in te stellen. Hiermee kun je dus een aangepaste doelgroep instellen. Vanuit daar maak je een advertentie, afgestemd op de doelgroep die je wilt bereiken. Zodra de advertentie dan online staat, tracken wij de resultaten voor je. Zo kijken we onder andere naar de uitgaven, het aantal clicks en de uiteindelijke conversies die je hieruit haalt. Ook kunnen wij met deze resultaten de advertentie blijven optimaliseren, zodat je het beste resultaat krijgt voor je Facebook campagne.

Dynamische Remarketing

Iedereen herkent het wel. Je bekijkt een paar schoenen, een jas of en auto op een website. Vervolgens kom je op een andere website en daar staat een advertentie van het product dat je net hebt bekeken. Dit komt door een slimme koppeling met jouw website en de cookie die iemand meekrijgt. Deze koppeling van Remarketing heet Dynamische Remarketing.

Dynamische Remarketing kan toegepast worden op Facebook. Op deze manier kun je heel gericht adverteren en zorg je ook voor relevante advertenties voor je doelgroep. Wil je een Facebook campagne starten, optimaliseren of inzetten voor (Dynamische) Remarketing? Bel ons op 023 540 6085 of stuur een bericht via het contactformulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om de mogelijkheden te bespreken!