Wat houdt marketing automation in?

Met marketing automation maak je gebruik van verschillende geautomatiseerde systemen om leads/prospects aan je te binden. Dat doe je door ze door de customer journey te leiden. Door op het juiste moment verschillende triggers in werking te stellen, kan je bepaalde informatie sturen. Dit gebeurd vaak via e-mail. Het doel hiervan is om die leads te converteren tot klanten. Door marketing automation in te zetten zorg je er dus voor dat je je leads al eerder in het proces bereikt en aan je kunt laten binden. Zo vergroot je de kans op een uiteindelijke conversie voor jouw bedrijf.

Customer journey

De focus van marketing automation ligt bij de customer journey. Hiermee wordt bedoeld: de weg die iemand aflegt om uiteindelijk jouw klant te worden. Door je website hierop in te stellen, zorg je via die triggers dat de lead naar de volgende fase van de journey komt. Een stap dichterbij dus naar converteren.

Marketing automation inzetten voor jouw bedrijf

Via de informatie die je verkrijgt door marketing automation in te zetten, kun je veel over het proces van de leads te weten komen. Het zorgt ervoor dat het zichtbaar is in welke fase je bezoeker zit. Dat helpt je bij het leiden van die bezoeker naar de gewenste conversie. Wij besparen tijd voor je, door marketing automation voor je in te zetten. Hiermee kunnen we ervoor zorgen dat jij je gewenste conversies haalt. En dat is nog niet alles. Daarnaast brengen we ook de profielgegevens van je klanten in kaart, verwerken we grote aantallen gegevens en automatiseren we verschillende taken voor je, die de efficiency zullen verhogen.

Overal kun je, door gebruik te maken van de technische mogelijkheden van alle marketingtools die je inzet, op een hele efficiënte manier veel meer leads omzetten in conversies. Marketing automation brengt meer focus in je activiteiten, terwijl je zelf volledig de controle houdt.

Lees ook meer over conversie optimalisatie!

Heb je vragen of wil je de mogelijkheden bespreken? Bel ons op 023 540 6085 of stuur een bericht via het contactformulier.