Om jouw online marketing strategie te bepalen is het van belang om te weten welke kanalen je moet inzetten. Maar ook waar je doelgroep zich bevindt en hoe je die het beste kunt bereiken. Online succesvol worden, begint echter bij het formuleren van een heldere, krachtige online strategie wat bij het hele bedrijf bekend is. Daarnaast vormen ook je doelstellingen de basis van je uiteindelijke actieplan.

Bedrijfsstrategie

We beginnen bij het begin. Wat is je missie? Wat draag je uit als bedrijf? Hier stemmen we de doelstellingen op af. Wat wil je bereiken in het komende jaar, de komende 5 jaar? Denk daarbij aan het uitbreiden van je klantenbestand, of van je dienstenpakket. Deze onderdelen vormen het fundament voor je strategie.

De doelgroep

De doelgroep in kaart brengen is van belang om te weten waar ze te vinden is en hoe ze te bereiken is. Waar is ze precies te vinden, welke kanalen gebruikt ze? Maar kijk ook naar jezelf: ben jij vindbaar en zichtbaar voor je doelgroep? Breng je de juiste boodschap over die je wilt overbrengen? Als dit duidelijk is kan worden bepaald welke kanalen er ingezet moeten worden en hoe deze, maar ook je website, ingericht moeten worden.

Een persoonlijke benadering met de juiste content, dat gericht is op je doelgroep, verspreid over de juiste kanalen. Dit is niet altijd even makkelijk. Wij willen je graag advies geven over het vormen en uitvoeren van een online marketing strategie dat het beste bij je bedrijf past. De boodschap die je wilt overbrengen, maar ook welke kanalen er ingezet moeten worden (en hoe je deze het beste kunt inzetten) zijn punten waar wij jou graag bij willen helpen. Kijk ook bij Facebook adverteren en Youtube adverteren voor meer informatie over de verschillende kanalen die ingezet kunnen worden voor je bedrijf. Heb je vragen of wil je de mogelijkheden bespreken? Bel ons op 023 540 6085 of stuur een bericht via het contactformulier.