Adverteren op Snapchat? Wie bereik je dan? En belangrijker nog: Hoe pak je dat aan om de jeugd tussen de 15 en de 24 jaar te bereiken? Jouw merknaam in deze grote en belangrijke doelgroep vergroten ligt door Snapchat binnen handbereik!

Snapchat adverteren, wat is dat?

Allereerst is het belangrijk om de feiten op een rijtje te hebben: In Nederland zijn er inmiddels zo’n 2,5 miljoen gebruikers van deze hippe app, waar de jeugd tussen de 15 en de 24 jaar er lustig op los “Snapt”. Ook goed om te weten dat er wereldwijd dagelijks ruim 3 miljard Snaps worden verstuurd. En dat de actieve gebruikers in Nederland (1,5 miljoen) gemiddeld 25 keer per dag de app opent. Deze getallen moeten bedrijven toch echt aanspreken om eens goed te kijken naar de mogelijkheden die zich daardoor aanbieden.

Temeer daar uit onderzoek is gebleken dat gebruikers meerdere merken volgen is het creëren van content de juiste stap om te zetten. Als je jouw merk of product meer bekendheid wilt geven (dat willen we toch allemaal!) dan geeft op de juiste manier adverteren een enorme boost voor jouw naamsbekendheid.

Waarom is Snapchat een prima plek voor jouw doelgroep?

Om nog maar heel even terug te gaan naar de harde getallen… Uiteindelijk geeft dat de duidelijkheid in de kansen die voor het oprapen liggen. Een publiek van anderhalf miljoen is zonder enige twijfel een bereik waar wij blij van worden. Is jouw doelgroep relatief jong of wil je meer bekendheid creëren in de doelgroep van middelbare scholieren en studenten, dan is Snapchat een prima kans om dit te bereiken.

Wat zijn de voordelen van Snapchat adverteren?

  • Snapchat adverteren krijgt (onder de jongeren) 2 x meer aandacht dan een advertentie op Facebook
  • Advertenties worden altijd full screen getoond
  • De intentie tot kopen is 11%, wat ruim 3 keer hoger ligt dan op Facebook, Instagram of Youtube

Hoe werkt Snapchat adverteren?

Een Snapchat advertentie kost minimaal $ 50 per dag, waarvoor je ongeveer 41.000 weergaven hebt. Over het algemeen werken de video advertenties vele malen beter dan afbeeldingen, waarbij je ook de URL naar jouw website kunt gebruiken.

Binnen Snapchat kan de doelgroep gespecificeerd worden op basis van:

  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Locatie
  • Mobiel apparaat
  • Interesses
  • E-mail lijsten
  • Vergelijkbare groepen

Uiteindelijk draait het allemaal om jouw doelgroep te inspireren, waarbij je gebruik maakt van creatieve visuals die de aandacht trekken. Snapchat heeft vijf verschillende mogelijkheden om te adverteren:

  • Snap ads (10 seconde durende video advertenties)
  • Story ads (advertentie in de relevante content van de gebruiker)
  • Collection ads (catalogus van producten)
  • Filters (kan over een foto geplaatst worden, ideaal voor evenementen)
  • Lenzen (gezichtsherkenning met een special effect)

Wordt jouw unieke filter of lens opgepikt op evenementen, dan neemt jouw naam- en merkbekendheid daarmee een enorme vlucht.

InfoTrade helpt jou met Snapchat adverteren

Omdat je als ondernemer echt niet overal verstand van kunt hebben, en wij nou net de professionals in huis hebben die niets liever doen dan jou te helpen met online marketing, helpen wij jou graag met de beste campagne op het Snapchat platform. Wij leggen graag het hoe en waarom uit in een persoonlijk gesprek. Neem telefonisch contact op via 023 540 6085 of vul ons contactformulier in.