11 september 2017

De interface van Google Ads heeft een metamorfose ondergaan. Vooral in de look en feel van het programma, maar ook in andere aspecten is er veel veranderd. Tijdens het werken met deze nieuwe interface hebben wij een paar opvallende dingen op een rijtje gezet voor je.

In 2016 kwam het nieuws naar buiten dat Google aan de slag zou gaan met het verbeteren van de User Interface (UI) van Google Ads. En nu, in het laatste kwartaal van 2017, kun je de nieuwe interface in beta omzetten. Gelukkig kun je wel nog de interface terugzetten naar de oude versie, want het was, voor ons ook, even wennen.

Wat zijn de grootste veranderingen van de nieuwe interface?

Wat is nu een grote verandering in de nieuwe interface? Nou, de snelheid van het laden van pagina’s in Google Ads is een stuk gunstiger geworden, wat zeker een voordeel is. Het navigeren en aanpassen van instellingen gaan een stuk sneller, omdat het account vooraf al ingeladen wordt.

Daarnaast is het met de nieuwe interface nu ook mogelijk om vier variabelen te combineren (voorheen waren het maar twee variabelen). Hiermee krijg je een beter overzicht in hoe bijvoorbeeld de campagnecategorie presteert.

Ook kun je nu nog beter bijvoorbeeld een bodaanpassing in stellen, omdat je inzichtelijk hebt op welke dag en welk tijdstip er de meeste klikken zijn. Zo kun je voor de ene dag dus meer bieden dan de andere.

En er zijn betere overzichten gemaakt waardoor je informatie veel beter kunt aflezen. Dit scheelt je tijd en geeft je veel data om je campagnes nog beter te laten presteren.

Wat is er nog meer nieuw?

Er is een nieuwe extensie toegevoegd: de promotie-extensie. Deze extensie geeft je de mogelijkheid om aan te geven dat er een actie loopt op een bepaald product. Hier kun je ook een begin- en einddatum instellen, zo zorg je er namelijk voor dat de extensie niet onnodig doorloopt nadat de actie is afgelopen.

Daarnaast is er een optie toegevoegd om een overzicht te krijgen van alle extensies. Je kunt de optie “alle extensietypen” selecteren en in één oogopslag zien welke extensies je allemaal inzet en welke je eventueel nog mist. Dit scheelt je tijd, omdat je nu niet meer door alle extensies heen hoeft één voor één.

De kans is groot dat alle accounts nog dit jaar overgezet worden naar de nieuwe interface. Voor nu kun je nog omschakelen naar de oude interface, maar we raden aan om niet te lang te wachten met het integreren in het nieuwe interface. Het is even wennen, maar wij zijn er inmiddels aan gewend en het is zeker een verbetering!

Wil jij beginnen aan Google Ads, maar duizelt het je, zeker met die nieuwe interface? InfoTrade is dé Google Ads specialist en voert al sinds 2004 campagnes uit voor vele klanten. Laat ons jouw campagnes beheren en optimaliseren en zie je prestaties verbeteren!