21 augustus 2017

Het is sinds kort mogelijk om URL’s toe te voegen aan je bedrijfsvermelding in Google Mijn Bedrijf. Je kunt één of meerdere URL’s toevoegen. Deze URL wordt dan direct weergegeven bij je bedrijfsvermelding. Zo is het dus mogelijk om een link toe te voegen die bezoekers op een pagina van je website laten komen, waar ze meteen bijvoorbeeld een reservering kunnen maken. Dit maakt het makkelijker voor mensen om tot actie over te gaan om vanaf Google te zoeken of via Google Maps.

Hoe voeg je een URL toe in Google Mijn Bedrijf?

Hoe je die URL kunt toevoegen is simpel. Ga naar je Google Mijn Bedrijf-dashboard en navigeer naar “informatie”. Daar kun je, afhankelijk van het type bedrijf dat je hebt, één of meerdere links toevoegen. Als je geen boekingsmodule hebt, kun je natuurlijk ook gewoon je contactpagina invullen. Iedereen kan het dus gebruiken.

Nieuwsgierig wat die URL jou opbrengt?

Wil je meten hoeveel mensen er zijn binnengekomen op de URL van je Google Mijn Bedrijf-vermelding? Dat kan! Maak daarvoor een campagne URL aan met deze handige tool: Campaign URL Builder. Hiermee is het mogelijk om in Google Analytics te zien hoeveel mensen er doorgeklikt hebben en of ze uiteindelijk geconverteerd hebben.

Om een Campagne URL te maken, moet je een aantal velden invullen.

Ter verduidelijking:

Website: de URL van je website

Source: de bron van het verkeer, die is bijvoorbeeld: Google Mijn Bedrijf URL

Medium: het medium, dat kan dus organisch zijn bijvoorbeeld

Campaign: de naam voor de campagne, zodat je weet in Google Analytics bij welke campagne je kijkt

Deze informatie uit Google Analytics geeft je een beter beeld en de URL is, als dat nodig is, aan te passen. Zo test je meteen wat het beste werkt en waar je de meeste conversie mee ophaalt.

Wil jij een campagne starten? Facebook, Google Ads, Bing, InfoTrade is dé specialist in online advertising! Meer weten? Bel ons gerust voor meer informatie op 023 540 60 85.