12 oktober 2021

Facebook is met ruim 7 miljoen gebruikers in Nederland het meest populaire social media platform van Nederland. Erg grote kans dus dat de doelgroep die jij wilt bereiken hier te vinden is!

De automotive ontdekt Facebook

De grootste en meest stabiele groep Facebook-gebruikers is tussen de 20 en 80 jaar, een brede leeftijdscategorie. Het is dan ook niet voor niets dat steeds meer bedrijven Facebook ontdekken als effectief marketingkanaal voor hun eigen doelgroep. Dat kan op verschillende manieren. Je kan een eigen bedrijfspagina aanmaken op Facebook en dagelijkse posts maken over wat jouw bedrijf beweegt. Daarnaast is Facebook natuurlijk uiterst geschikt om leuke video’s te delen over de producten en/of kennis van jouw bedrijf.

Kies je voor een bedrijfspagina?

Een bedrijfspagina maken is gratis en kan daarom een goed startpunt zijn. Het onderhouden van een Facebook-pagina kost alleen wel veel tijd, en we zien bij InfoTrade dan ook vaak dat bedrijven er enthousiast aan beginnen, maar dat er op de lange termijn steeds minder berichten worden gepost en de interactie met (potentiële) klanten verdwijnt.

Effectief adverteren op Facebook

Een andere, meer effectieve manier om Facebook in te zetten is adverteren op Facebook. In tegenstelling tot een bedrijfspagina heb je met een Facebook-advertentie de mogelijkheid om heel nauwkeurig een bepaald aantal mensen te bereiken die voldoen aan een specifiek profiel, bijvoorbeeld hoger opgeleiden tussen 30 en 40 jaar in de stad Groningen. Facebook Ads werkt dus veel nauwkeuriger dan wanneer je zelf potentiële klanten wilt bereiken met een bedrijfspagina.

Dé specialist in online marketing 

Daar komt bij dat adverteren op Facebook zeer betaalbaar is, en dat je de kosten goed kan beheren. Bovendien verzamelt Facebook zoveel data dat je heel nauwkeurig het effect van een advertentie kan meten. Als specialist in online marketing geloven we dan ook in de kracht van adverteren op Facebook, maar we zien ook de nadelen. Facebook biedt namelijk zoveel mogelijkheden om advertenties in te richten dat het overweldigend kan zijn. Want hoe maak je een advertentie? Hoe bepaal je je doelgroep? Hoe zorg je ervoor dat elke advertentie maximaal scoort? En wat is een Facebook Pixel eigenlijk?

Gegarandeerd succes

Bij InfoTrade helpen we verschillende bedrijven om het maximale rendement te halen uit hun Facebook campagnes. We zorgen voor de juiste doelgroepstrategie, we optimaliseren advertenties en analyseren de resultaten. Dat doen we met gegarandeerd succes!

Wil je ook adverteren op Facebook met jouw website? Neem dan vandaag nog contact met ons op!