19 juni 2017

Lead Gen Form: een handige nieuwe ontwikkeling van LinkedIn, dat zorgt voor een positievere gebruikservaring en leidt tot een hogere conversiekans.

LinkedIn liep, in tegenstelling tot Facebook en Instagram, best achter als het om vernieuwing en innovatie van haar platform gaat. LinkedIn heeft als grootste USP dat ze goede netwerk mogelijkheden heeft, waarbij ze dan weer voorop loopt bij haar concurrenten.

De voordelen van het Lead Gen Form

De nieuwe functie van LinkedIn, het Lead Gen Form, wordt gekoppeld aan je advertentie op LinkedIn. De functie is zowel simpel als handig: zodra iemand op je advertentie klikt, waar een formulier aan gekoppeld is, wordt dit formulier meteen automatisch ingevuld met de gegevens van de gebruiker, die reeds bekend zijn. Zeker als diegene via een smartphone op je advertentie klikt, draagt dit bij aan een betere gebruikerservaring. Het Lead Gen Form is aan verschillende call-to-actions te koppelen. Bijvoorbeeld ‘inschrijven voor de nieuwsbrief’, ‘offerte aanvragen’ of inschrijven voor een event’ zijn call-to-actions waarbij je deze nieuwe feature kunt inzetten.

En deze nieuwe functie speelt niet alleen in op de online marketeer, wat graag zoveel mogelijk data verzamelt over de doelgroep. Ook voor het salesteam is het een goede feature, omdat het zorgt voor het verzamelen van leads. Als het formulier is ingevuld, is dit de eerste stap richting een eventuele verkoop.

De nieuwe functie van LinkedIn heeft nog een voordeel, je kunt namelijk bepalen welke gegevens je automatisch ingevuld wilt hebben.

 

Je moet dus goed nadenken wat je wilt doen met de informatie die hieruit voortvloeit. Met deze feature zorg je dus voor een optimale benutting voor het vergen van gewenste gegevens.

LinkedIn advertenties inzetten is dus zeker een goed idee als je meer conversies wilt genereren. Maar ook om meer inzicht te krijgen in je doelgroep. Een win-win situatie dus! Vragen over LinkedIn adverteren en de mogelijkheden daarvan? Bel ons gerust op 023-540 60 85.