Wat is een leadformulier-extensie?
Met leadformulier-extensies kun je de interesse van potentiële klanten vastleggen als ze via Google zoeken naar jouw bedrijf, producten of diensten.
Om via je eigen website direct dat gewilde contact te krijgen, moet er heel wat gebeuren. Bezoekers moeten normaal gesproken zoeken op de website om bijvoorbeeld een aanvraag te doen, een offerte aan te vragen of een vraag te stellen. Dit soort acties kunnen zij vaak verrichten door een formulier op de website in te vullen.
Op dit moment is het, alleen voor Google Premier Partners zoals InfoTrade, mogelijk om direct een leadformulier toe te voegen aan een campagne of advertentiegroep in Google Ads. Deze functie is enkel in bèta beschikbaar.
Voor wie is de leadformulier-extensie in Google Ads bedoeld?
Is het voor jouw bedrijf belangrijk om leads te genereren? Dan biedt de nieuwe leadformulier-extensie van Google Ads een uitkomst. Deze nieuwe extensie is direct zichtbaar in de advertentie. Dit betekent dat de gebruiker met één klik op de knop een formulier te zien krijgt, waardoor gegevens nog sneller kunnen worden ingevuld. Dit zorgt ervoor dat gebruikers kunnen converteren zonder de website daadwerkelijk te hebben bezocht. U kunt hiervoor meer leads ontvangen.
De extensie is vooral interessant voor B2B-bedrijven die geen tastbare producten, maar bijvoorbeeld diensten leveren, en waarbij het van belang is om tijdens het proces persoonlijk contact met de klant te hebben.
Uit welke onderdelen bestaat de extensie?
De leadformulier-extensie in Google Ads bestaat uit drie onderdelen:
- De call-to-action.
- Een pagina waar de contactgegevens ingevuld kunnen worden.
- De bedankpagina.
Je kunt zelf bepalen welke informatie de gebruiker moet invullen. Belangrijk om te weten is dat formulieren sneller worden ingevuld als er niet te veel informatie gevraagd wordt. Let dus altijd op de relevantie van de in te vullen velden. Ook kun je het formulier naar eigen wens ontwerpen door een achtergrondafbeelding en beschrijvingen toe te voegen.
De voordelen van de leadformulier-extensie in Google Ads
- Het wegnemen van extra klikken plus de laadtijd zal de conversieratio ten goede komen.
- De advertentie wordt iets groter en prikkelender, waardoor het doorklikratio verbetert.
Het aanmaken en meten van de nieuwe extensie
De nieuwe extensie is beschikbaar onder het kopje ‘Advertenties en extensies’. Omdat het een bèta betreft, kan het zijn dat het in sommige accounts nog niet zichtbaar is.
Nog een paar punten:
- Google registreert een klik als een gebruiker een leadformulier opent.
- De extra en snelle manier om contact op te nemen zal leiden tot een hogere conversieratio.
- Als een bezoeker het leadformulier invult en verzendt, wordt dit gezien als een leadconversie.
- Deze conversies zijn in de Google interface te vinden door het segmenteren van de kolom ‘Conversies’.
- Door middel van een webhook kunnen de ingevulde formulieren naar bijvoorbeeld een eigen CRM of Google spreadsheet worden doorgezet.
Hoe kan InfoTrade helpen?
InfoTrade is Google Premier Partner en speelt altijd direct in op alle nieuwe mogelijkheden die Google te bieden heeft. Zo ook met de leadformulier-extensie in Google Ads. Wij vinden het prachtig dat de B2B-markt op deze innovatieve manier aan extra leads kan komen. Wij helpen B2B-bedrijven graag met deze mogelijkheid.
Onze online marketing experts zitten op werkdagen van 09:00 tot 21:00 uur klaar om al jouw vragen te beantwoorden op 023 – 540 6085. Stuur je liever een bericht? Dat kan naar info@infotrade.nl of door het invullen van ons contactformulier. Wij zorgen zorgen er dan voor dat wij snel contact met jou opnemen.