Autobedrijf Zieleman: succesvolle videocampagnes op YouTube

Autobedrijf Zieleman is een familiebedrijf dat is gevestigd in Nieuwleusen. Ze verkopen jong gebruikte auto’s en brommobielen, ze doen onderhoud en ze hebben een carwash. Service, eerlijkheid en klanttevredenheid staan hoog in het vaandel. Op hun website autozieleman.nl staat o.a. hun actuele voorraad en op brommobielzieleman.nl staan de brommobielen.

Regionale zichtbaarheid

Autobedrijf Zieleman wilde graag goed zichtbaar zijn in hun regio en we hebben geadviseerd om hiervoor gebruik te maken van video’s die op YouTube worden gepromoot. Dat kunnen we doen m.b.v. videocampagnes in hun Google Ads account. We maken in dit account ook gebruik van campagnes voor de zoekmachine van Google en van Display campagnes.

De productie

Voor de occasions, carwash en brommobielen heeft InfoTrade zelf aparte video’s geproduceerd. We hebben hiervoor gefilmd op locatie bij Autobedrijf Zieleman en we hebben o.a. gebruik gemaakt van een drone voor mooie shots die het bedrijf vanuit de lucht laten zien. In de video’s is eigenaar Wilko Zieleman te zien en aan het woord. Gezien het een regionaal familiebedrijf is, is dat van grote waarde voor de herkenbaarheid en kenmerkend voor de persoonlijke aandacht. We hebben drie lange video’s geproduceerd voor in het YouTube-kanaal van Autobedrijf Zieleman én drie korte versies van die video’s die we gebruiken voor de promotie.

De juiste mensen

De korte video’s worden op YouTube vertoond aan heel specifieke, relevante mensen. O.a. aan

  • mensen die recent de website van Autobedrijf Zieleman hebben bezocht (‘retargeting’),
  • mensen die dichtbij de koop van een tweedehands auto zijn (‘in-market’),
  • mensen die op zoek zijn naar een microcar,
  • mensen die op zoek zijn naar onderhoud van hun auto en
  • mensen die autoliefhebber zijn.

Ten behoeve van de relevantie en het rendement zien alléén mensen in de buurt van Autobedrijf Zieleman de video’s.

De gepromote video’s worden vertoond voorafgaand aan een andere video die iemand heeft aangeklikt. We hebben daarom korte video’s van 20 seconden ingezet, zodat de kans zo groot mogelijk is ze worden afgekeken. Na 5 seconden biedt YouTube de kijker de optie om de video over te slaan. Gepromote video’s moeten daardoor zo gemaakt zijn dat iemand snel snapt waar het over gaat, snapt dat het relevant voor hem is en dat hij mede daardoor de video af wil kijken. Als de video af wordt gekeken communiceer je meer, is de impact groter en zal de video, de dienst en het bedrijf beter onthouden worden.

Groot effect, lage kosten

Gelijk vanaf de start hebben de gepromote video’s bijzonder goed gepresteerd. Ze worden veel vertoond en relatief gezien heel vaak afgekeken. Autobedrijf Zieleman betaalt Google vervolgens alleen als de video is afgekeken (slechts een paar cent per keer!). Klikken naar de website en andere interacties met de video en het YouTube-kanaal kosten niets. Wat we ook gelijk zagen is dat de gepromote video’s een groot aantal conversies opleveren, te weten offerte-, proefrit- en taxatieaanvragen en aangegeven interesse in specifieke occasions. De kosten van die gemeten conversies zijn zo laag dat de videocampagnes alleen op die manier al succesvol zijn. Naast de zeer lage kosten per bekeken video en het grote aantal conversies zorgen de video’s ook voor regionale branding en dragen ze bij aan fysieke bezoeken aan Autobedrijf Zieleman.

Ben je benieuwd of InfoTrade ook wat voor jou kan betekenen, of wil je video inzetten voor je eigen bedrijf? Lees dan meer over onze diensten of bel ons op 023 540 60 85 voor meer informatie over de mogelijkheden!

Links naar video’s:

Occasions

Brommobielen

Carwash