Facebook lead advertentie i.c.m. Marketing Automation

Bodystore levert supplementen en vitamines aan onder andere sporters, mensen die willen afvallen of aankomen, en een ieder die bewust met zijn gezondheid bezig is. Ze hebben een breed assortiment producten, waaronder hun eigen huismerk. Daarnaast verkopen ze ook vitamines, shakes, supplementen en afslankproducten van andere toonaangevende merken. Bodystore wilde Facebook optimalisatie inzetten voor het genereren van meer bereik en leads.

Gebruik maken van Facebook optimalisatie en automatische systemen

InfoTrade heeft voor Bodystore een campagne opgezet met een Facebook lead advertentie in combinatie met Marketing Automation. Het ging om een actie voor Whey! producten. Via Facebook konden mensen kans maken op een prijs. Het doel was om e-mailadressen te verzamelen om uiteindelijk meer verkopen te realiseren voor Whey! producten.

Slim gebruik maken van de gegevens

Op basis van bekende gegevens waren de advertenties zo ingesteld dat de websitebezoekers van Bodystore.nl  de advertentie te zien krijgen. Ook nieuwe mensen binnen de (potentiële) doelgroep kregen de advertentie te zien. Dit om mensen te herinneren en kennis te laten maken met Bodystore.

Het geautomatiseerde proces

We hebben de Facebook optimalisatie zo gebruiksvriendelijk mogelijk ingesteld. De bezoeker die op Facebook de advertentie ziet hoeft alleen maar op de knop “registreren” te drukken. De naam en het e-mail adres van deze persoon wordt vervolgens rechtstreeks uit Facebook gehaald. Dit scheelt dus heel veel handelingen en verhoogt de kans van slagen.

Vervolgens komen ze in de mailinglijst die, nadat ze zijn aangemeld, een e-mail verstuurd met de prijs die zij hebben gewonnen. Dit geldt voor iedereen die zich heeft aangemeld, dit hoeft dus niet handmatig naar iedere deelnemer verstuurd te worden.

“Infotrade heeft voor ons een Facebook lead advertentie opgezet die gericht was op promotie van het Bodystore huismerk product Whey Excellent. Hierdoor hebben wij nieuwe email adressen verzameld en ook extra sales gerealiseerd. De email adressen zullen door Infotrade in een geautomatiseerd proces worden gebruikt om gerichte nieuwsbrieven te versturen en zo potentiële klanten een relevant aanbod te doen.”

Jaap Kleinjan – Eigenaar BodyStore.nl

Groot bereik als resultaat

Naast een groot bereik binnen de doelgroep heeft deze advertentie er ook voor gezorgd dat er lage kosten per lead zijn. In dit geval was de lead dat er een e-mail adres is achtergelaten.

Benieuwd of InfoTrade ook wat voor jou kan betekenen? Lees meer over het opzetten van bijvoorbeeld een Facebook campagne, of bel ons op 023 540 60 85 voor meer informatie over de mogelijkheden!