Reed Business Events is één van Nederlands grootste en meest toonaangevende ontwikkelaars van congressen, events en andere bijeenkomsten. Eind 2016 zijn een aantal B2B communities en een groot aantal congressen en events op het gebied van HR, Arbo, OR verkocht aan Vakmedianet, de leidende business-to-business uitgeverij. Zij leveren vakinformatie aan meer dan 1,2 miljoen professionals in specifieke vakgebieden waaronder Management, HR en OR en branches waaronder Food, Logistiek, Overheid en Zorg.

Slim gebruikmaken van de bestaande websitebezoeken

Voor alle congressen wordt door InfoTrade o.a. gebruik gemaakt van Remarketing. Hiermee kunnen banners en tekstadvertenties vertoond worden aan mensen die eerder interesse hebben getoond door de website van een specifiek congres te bezoeken. Het doel van deze Remarketing advertenties en de advertenties in de zoekmachine is het genereren van inschrijvingen voor de congressen. Idealiter gebeurt dat vroegtijdig i.p.v. vlak voordat een congres plaatsvindt.

Nieuwe klanten uit bestaande bezoekers

Gezien een Remarketing doelgroep een minimum aantal mensen moet bevatten voordat hij gebruikt kan worden duurde het eerder altijd een tijd voordat de Remarketing advertenties voor een nieuw congres daadwerkelijk werden vertoond. InfoTrade heeft daarom voorgesteld om voor elk segment (HR, Arbo, etc) waarvoor congressen worden georganiseerd een Remarketing doelgroep aan te maken. De code van bijvoorbeeld het segment Arbo staat dan op alle websites van congressen die betrekking hebben op Arbo. Als iemand één of meerdere van die Arbo websites bezoekt valt hij in de doelgroep van het segment Arbo. Als InfoTrade vervolgens campagnes voor een nieuw Arbo congres aanmaakt bevat de bijhorende Remarketing doelgroep al een groot aantal relevante mensen waar direct aan vertoond kan worden.

“Sneller en relevanter adverteren”

Met behulp van de door InfoTrade aangemaakte Remarketing doelgroepen kunnen we voor elk van onze congressen sneller en relevanter mensen bereiken die zich willen inschrijven. Door dit én door de deskundige en zelfstandige opzet van InfoTrade kunnen wij ons met een gerust hart richten op onze andere werkzaamheden.

Marjolijn van Dorp, Campagne Manager

Een vliegende start

Dezelfde dag dat InfoTrade campagnes aan heeft gemaakt wordt er al vertoond aan alle duizenden mensen die recent interesse hebben getoond. Deze werkwijze levert dus aanzienlijk sneller vertoningen en klikken op voor een congres dan eerder het geval was. Daarnaast zijn de doelgroepen voor de segmenten groter dan de doelgroepen voor elk apart congres waardoor er ook nog eens meer vertoningen en klikken voor een congres worden gegenereerd dan eerder het geval was. Een bijkomend voordeel van de grotere doelgroepen is dat we daardoor ook gebruik kunnen maken van Remarketing for Search. We bieden daarmee in de zoekmachine hoger voor mensen die al interesse hebben getoond.