26 juni 2017

Als het gaat om klantenservice is het belangrijk om te weten waar jouw klanten zich bevinden. Zijn ze volop aan het Twitteren of zijn ze te vinden op Instagram of Facebook? Maar wat dacht je van WhatsApp? In Nederland zijn namelijk 9,8 miljoen mensen actief op dat platform. Dit platform is dus zeker een optie om toe te voegen aan je zakelijke communicatiekanalen.

Succesvol inzetten van WhatsApp door bedrijven

Om te weten of het toegevoegde waarde heeft voor jouw bedrijf, is het wel handig om van te voren te kijken of het bij je strategie past en ook bij je doelgroep. Niet iedereen zit dagelijks op WhatsApp en associeert het ook niet gelijk met een zakelijk communicatiemiddel. Als je WhatsApp goed inzet, kan het zeker zorgen voor een stijging van de klanttevredenheid. Kijk maar naar een succesvolle case van SNS.

De vragen die via WhatsApp gesteld worden, zijn niet anders dan als ze op Facebook of Twitter worden gesteld. Het gaat erom dat mensen er steeds vaker voor kiezen om een gesloten gesprek, dat één-op-één wordt gevoerd. Als je daarbij alert bent en binnen enkele minuten reageert op een vraag, geef je de klant dedicated aandacht en versnel je hiermee de service van je bedrijf en kan je je klanttevredenheid verhogen.

Combinatie van empathie en efficiëntie

WhatsApp is eigenlijk een samenvoeging van de empathie van chat, gecombineerd met de efficiëntie van Twitter. Het heeft dus zeker wel toegevoegde waarde voor je bedrijf om in te zetten als servicekanaal, mits je je doelgroep hiermee ook een plezier doet en het bij je strategie aansluit.

Welke communicatiekanalen zet jij voor je bedrijf in? En wat vind jij ervan om WhatsApp zakelijk in te zetten? Laat het ons weten!