21 maart 2019

Precies weten hoeveel winkelbezoeken er volgen uit een Google Ads campagne? Hoe gaaf is dat! Nog meer inzicht in het resultaat van jouw campagne. Dat kan allemaal door winkelbezoeken te meten in Google Ads. Wij zijn enorm enthousiast! Jij vraagt je natuurlijk af of dit ook voor jou zou kunnen werken, waar dit precies in te stellen is en hoe het precies werkt.

Welke bedrijven kunnen ermee aan de slag?

Niet alle bedrijven kunnen gebruik maken van het meten van winkelbezoeken; Winkelbezoeken meten in Google Ads is bijvoorbeeld niet beschikbaar voor gevoelige locaties, zoals bedrijven die betrekking hebben op bijvoorbeeld de gezondheidszorg. Maar ook religie en website inhoud die betrekking heeft op volwassenen en/of kinderen.

Verder zijn er een aantal vereisten die nodig zijn met betrekking tot jouw Google Ads account, zoals bijvoorbeeld het activeren van een Google Bedrijf account. Dit raden wij overigens al onze klanten aan! Ook het aantal advertentieklikken of conversies via winkelbezoeken speelt een rol in het kunnen gebruiken van deze prachtige optie. InfoTrade checkt graag voor jou of jouw bedrijf in aanmerking komt om deze optie te gebruiken en helpt je op de juiste weg.

Waar stel je stel je de metingen voor winkelbezoeken in?

Via de campagne kolommen in jouw Ads account kun je de metingen op winkelbezoeken instellen. Ze zijn beschikbaar op campagne-, advertentiegroep- en zoekwoordniveau (en op productgroepniveau voor Shopping) en kunnen worden gesegmenteerd. Als je de winkelbezoeken apart wilt bekijken, los van andere conversies zoals website acties of oproepen, dan segmenteer je de kolommen via de conversiebron of naam van de conversie. Ook hiermee helpt InfoTrade om jouw metingen op de juiste manier zichtbaar te krijgen.

Hoe werkt het meten van winkelbezoeken in Google Ads?

Belangrijk om te weten is dat de gegevens niet kunnen worden gekoppeld aan persoonlijke informatie zoals naam, woonplaats etc.. Alle gegevens worden verzameld door middel van anonieme, door Google, verzamelde statistieken. Google Ads maakt aangepaste statistieken door huidige en oudere gegevens te gebruiken. Om vervolgens te kijken naar het aantal mensen dat op jouw advertentie heeft geklikt of hebben bekeken en in een later stadium de winkel hebben bezocht.

Alleen maar voordelen

Doordat je kunt zien welke campagnes, zoekwoorden en apparaten jouw bedrijf de meeste bezoeken opleveren, weet je of je het doel van jouw campagne hebt bereikt en of je bijvoorbeeld zoekwoorden zou moeten aanpassen. En een hele belangrijke: Hierdoor heb je inzicht in het rendement van jouw investering bij Google Ads. Je kunt, kortweg, betere beslissingen nemen over de inhoud van jouw advertenties, de uitgaven en bijvoorbeeld de bied strategieën die jij toepast.

Winkelbezoeken meten in Google Ads Winkelbezoeken meten in Google Ads

Wil jij ook de conversies via winkelbezoeken bijhouden?

Wij begrijpen dat deze informatie best veel is en complex kan zijn en dan te bedenken dat er nog veel meer over te vertellen valt. InfoTrade checkt graag, samen met jou, of jouw bedrijf aan het aantal vereisten voldoet en richt jouw Google Ads account optimaal in. Samen kunnen wij ook jouw gegevens analyseren en daarmee de juiste zoekwoorden, campagnes en advertenties realiseren.
Laat gerust een bericht achter via ons contactformulier. Wij zorgen dan dat wij binnen een dagdeel contact met jou opnemen. Wil je snel en persoonlijk contact, dan zijn wij bereikbaar op 023 540 6085. Op werkdagen zijn wij van 09:00 tot 21:00 uur bereikbaar.