Het bekend maken van je product of merk bij je (potentiële) doelgroep is iets om zeker op te focussen. Daardoor groeit je naamsbekendheid en dus ook je bedrijf. Maar, hoe maak je jezelf bekend bij deze doelgroep? Zet hiervoor Google Ads Branding in!
Google Ads branding inzetten
Het effect van branding is niet direct te meten in de vorm van omzet. Toch is het een gemiste kans als je geen branding campagnes inzet. Het is belangrijk om deze campagnes af te bakenen op merknaam. Op de lange termijn zal de naamsbekendheid die je hiermee bereikt voor meer én loyale klanten zorgen. Zo blijft jouw bedrijf groeien.
Google Display
Om een branding campagne te realiseren, kan je Google Display inzetten. Deze advertenties bevatten altijd beeld. Dat kunnen statische afbeeldingen zijn of animaties, net wat je wilt. Dit soort advertenties leveren meer bereik en naamsbekendheid op bij je potentiële klanten dan advertenties zonder beeld.
Als je de interesses van je (potentiële) doelgroep instelt leren klanten jouw merk kennen, zien ze je aanbod en kunnen ze tot conversie overgaan. Het Google Display netwerk omvat miljoenen websites en blogs, waaronder ook YouTube en Gmail. Op deze manier zal je zeker de door jou gewenste doelgroep bereiken. Om strategisch te werk te gaan, moet je de boodschap die je wilt overbrengen op het juiste moment en op de juiste locatie aan je potentiële doelgroep laten zien. Wij kunnen je daarbij helpen.
Om deel uit te kunnen maken van dit netwerk, moet je wel advertentieruimte kopen. Dat doet InfoTrade graag voor je. Wij doen dit via een Google netwerk of Demand Side Platform (DSP). Het Demand Side Platform is een systeem (software) waar wij online advertenties voor je in kunnen kopen. Hier worden ook je campagnes in beheerd.
Video adverteren
Naast Display (banners) zijn video’s ook niet meer weg te denken in Online Marketing. Er zijn veel voordelen van video adverteren via YouTube. De kosten zijn vrij laag om potentiële klanten jouw merk te laten ervaren.
TikTok
Inmiddels heeft TikTok de Social Media wereld veroverd. Het algoritme bepaald welke video’s aan gebruikers worden aanbevolen op hun tijdlijn. Doel doel is om de gebruikerservaring te verbeteren en gebruikers video’s te laten zien waar ze interactie mee hebben. Een mooi middel om in korte video’s je merk te laten zien aan een potentiële doelgroep. Lees meer in onze TikTok succescase.
Heb je vragen of wil je de mogelijkheden bespreken? Bel ons op 020 244 5772 of stuur een bericht via het contactformulier.
Het bekend maken van je product of merk bij je (potentiële) doelgroep is iets om zeker op te focussen. Daardoor groeit je naamsbekendheid en dus ook je bedrijf. Maar, hoe maak je jezelf bekend bij deze doelgroep? Zet Google Ads Branding in voor je campagne!
Google Ads branding inzetten
Het effect van branding is niet direct te meten in de vorm van omzet. Toch is het een gemiste kans als je geen branding campagnes inzet. Het is belangrijk om deze campagnes af te bakenen op merknaam. Op de lange termijn zal de naamsbekendheid die je hiermee bereikt voor meer en loyale klanten zorgen. Zo blijft jouw bedrijf groeien.
Google Display
Om een branding campagne te realiseren, kan je Google Display inzetten. Deze advertenties zijn altijd met beeld. Dat kunnen statische afbeeldingen zijn of animaties, net wat je wilt. Dit soort advertenties leveren meer bereik en naamsbekendheid op bij je potentiële klanten dan advertenties zonder beeld.
Via het instellen van de interesses van je (potentiële) doelgroep, leren klanten jouw merk kennen, zien ze je aanbod en kunnen tot conversie overgaan. Het Google Display netwerk omvat miljoenen websites en blogs, waaronder ook Youtube en Gmail. Op deze manier zal je zeker de gewenste doelgroep bereiken. Om strategisch te werk te gaan, moet je de boodschap die je wilt overbrengen op het juiste moment en op de juiste locatie aan je potentiële doelgroep laten zien. Wij kunnen je daarbij helpen.
Om deel uit te kunnen maken van dit netwerk, moet je wel advertentieruimte kopen. Dat doet InfoTrade graag voor je. Wij doen dit via een Google netwerk of Demand Side Platform (DSP). Het Demand Side Platform is een systeem (software) waar wij online advertenties voor je in kunnen kopen. Hier worden ook je campagnes in beheerd.
Video adverteren
Naast Display (banners) zijn video’s ook niet meer weg te denken in Online Marketing. Er zijn veel voordelen van video adverteren via YouTube. De kosten zijn vrij laag om potentiële klanten jouw merk te laten ervaren.
TikTok
Inmiddels heeft TikTok de Social Media wereld veroverd. Het algoritme bepaald welke video’s aan gebruikers worden aanbevolen op hun tijdlijn. Doel doel is om de gebruikerservaring te verbeteren en gebruikers video’s te laten zien waar ze interactie mee hebben. Een mooi middel om in korte video’s je merk te laten zien aan een potentiële doelgroep. Lees meer in onze TikTok succescase.
Heb je vragen of wil je de mogelijkheden bespreken? Bel ons op 020 244 5772 of stuur een bericht via het contactformulier.