Het is van groot belang om te weten wat bezoekers op je website doen. Kunnen zij vinden waar zij naar zoeken? Waar haken je bezoekers af en behaal je daardoor minder conversie (bijvoorbeeld een bestelling, aanvraag of telefoontje) dan mogelijk is? Antwoord op deze vragen krijg je door conversie optimalisatie in te zetten. Dat resulteert uiteindelijk in meer omzet voor je bedrijf!
Website scan
De specialisten van InfoTrade kunnen je website scannen en in kaart brengen wat de mogelijke verbeterpunten zijn. InfoTrade geeft ook advies over hoe bepaalde knelpunten het beste opgelost kunnen worden. Het doel dat wij hierbij voor ogen hebben is om de bezoekers langer op je website te laten blijven en/of daar terug te laten keren, waardoor de kans op conversie groter wordt!
Gebruik bijvoorbeeld Hotjar
Naast de data in Google Analytics is het ook verstandig om een tool als Hotjar te gebruiken. Met deze tool kun je gebruikers (AVG-proof) “opnemen”. Hierdoor zie je hoe gebruikers over de website navigeren en welke pagina’s ze wel/niet bekijken. Ook is het mogelijk om heatmaps te bekijken. Met behulp van heatmaps kun je de volgende vragen beantwoorden:
- Op welke buttons wordt er geklikt en op welke niet?
- Tot waar scrollt de bezoeker op de pagina?
- Is de navigatiestructuur relevant?
Conversie optimalisatie testen
Als de knel- en verbeterpunten in kaart zijn gebracht, is het tijd om deze te testen! InfoTrade beschikt over verschillende tools om websites te testen. Zo voeren wij A/B en multivariatie testen uit waarbij dezelfde pagina’s met verschillende elementen tegen elkaar worden getest. Dat stelt ons in staat om te zien bij welke versies de meeste bezoekers converteren. Wist je bijvoorbeeld dat een simpele verandering in de kleur van een knop al tot 30% meer conversies kan leiden? Deze conversies zijn en worden steeds belangrijker. Het feit dat ogenschijnlijk kleine aanpassingen van grote invloed kunnen zijn, maakt het nog belangrijker om als bedrijf aan website optimalisatie te doen!
De specialisten van InfoTrade kunnen hun kennis en ervaring aanwenden om jou te adviseren over de knel- en verbeterpunten van jouw website. Indien gewenst kunnen wij een voorstel doen om bepaalde wijzigingen door te voeren. Nadat wij de noodzakelijke wijzigingen hebben doorgevoerd, worden deze door ons getest via een A/B test of een multivariatie test.
Tools
Wij gebruiken de modernste tools om je website te kunnen testen en optimaliseren, waaronder Visual Website Optimizer. Deze betaalde tool zetten wij voornamelijk in om multivariatie testen mee uit te voeren. Een voordeel van de Visual Website Optimizer is dat er na het installeren van een eenvoudige code op de website een vrij uitgebreide test kan worden uitgevoerd.
Ook Optimizely is een tool die wij regelmatig inzetten. Met deze tool kunnen verschillende testen worden uitgevoerd. Optimizely kijkt bijvoorbeeld naar het aantal pagina’s op je website. Zijn er misschien pagina’s overbodig? Misschien kunnen er een aantal pagina’s weg, zodat er minder afleiding is van het uiteindelijke doel, het converteren? Maar Optimizely test ook hoe de conversie verbeterd kan worden bij elke stap die er wordt gezet. Hiervoor wordt gekeken naar de navigatie van de bezoekers op je website.
Daarnaast biedt Google Analytics een gratis geavanceerd Web Analytics programma aan. Deze tool is makkelijk te implementeren. Hij kan tevens geïntegreerd worden in Google Ads en biedt uitgebreide en geavanceerde website informatie aan.
Google Analytics: wat gebeurt er na de klik?
- Er komt veel kijken bij het optimaliseren van een website. We bekijken daarom ook altijd de data in Google Analytics als we campagnes draaien. Je kunt bijvoorbeeld een goede campagne draaien in Google Ads, maar als je ziet dat mensen op de website vervolgens afhaken geeft dit alsnog niet het gewenste resultaat. Daarom is het belangrijk om je data in Google Analytics goed bij te houden. Welke pagina’s hebben een hoge bouncerate? Welke pagina’s worden veel bezocht en welke minder?
Meer informatie hierover? Bel ons gerust op 020 244 5772 of stuur een bericht via het contactformulier.
Het is van groot belang om te weten wat bezoekers op je website doen. Kunnen zij vinden waar zij naar zoeken? Waar haken je bezoekers af en behaal je daardoor minder conversie (bijvoorbeeld een bestelling, aanvraag of telefoontje) dan mogelijk is? Antwoord op deze vragen krijg je door conversie optimalisatie in te zetten. Dat resulteert uiteindelijk in meer omzet voor je bedrijf!
Website scan
De specialisten van InfoTrade kunnen je website scannen en in kaart brengen wat de mogelijke verbeterpunten zijn. InfoTrade geeft ook advies over hoe bepaalde knelpunten het beste opgelost kunnen worden. Het doel dat wij hierbij voor ogen hebben is om de bezoekers langer op je website te laten blijven en/of daar terug te laten keren, waardoor de kans op conversie groter wordt!
Gebruik bijvoorbeeld Hotjar
Naast de data in Google Analytics is het ook verstandig om een tool als Hotjar te gebruiken. Met deze tool kun je gebruikers (AVG-proof) “opnemen”. Hierdoor zie je hoe gebruikers over de website navigeren en welke pagina’s ze wel/niet bekijken. Ook is het mogelijk om heatmaps te bekijken. Met behulp van heatmaps kun je de volgende vragen beantwoorden:
- Op welke buttons wordt er geklikt en op welke niet?
- Tot waar scrollt de bezoeker op de pagina?
- Is de navigatiestructuur relevant?
Conversie optimalisatie testen
Als de knel- en verbeterpunten in kaart zijn gebracht, is het tijd om deze te testen! InfoTrade beschikt over verschillende tools om websites te testen. Zo voeren wij A/B en multivariatie testen uit waarbij dezelfde pagina’s met verschillende elementen tegen elkaar worden getest. Dat stelt ons in staat om te zien bij welke versies de meeste bezoekers converteren. Wist je bijvoorbeeld dat een simpele verandering in de kleur van een knop al tot 30% meer conversies kan leiden? Deze conversies zijn en worden steeds belangrijker. Het feit dat ogenschijnlijk kleine aanpassingen van grote invloed kunnen zijn, maakt het nog belangrijker om als bedrijf aan website optimalisatie te doen!
De specialisten van InfoTrade kunnen hun kennis en ervaring aanwenden om jou te adviseren over de knel- en verbeterpunten van jouw website. Indien gewenst kunnen wij een voorstel doen om bepaalde wijzigingen door te voeren. Nadat wij de noodzakelijke wijzigingen hebben doorgevoerd, worden deze door ons getest via een A/B test of een multivariatie test.
Tools
Wij gebruiken de modernste tools om je website te kunnen testen en optimaliseren, waaronder Visual Website Optimizer. Deze betaalde tool zetten wij voornamelijk in om multivariatie testen mee uit te voeren. Een voordeel van de Visual Website Optimizer is dat er na het installeren van een eenvoudige code op de website een vrij uitgebreide test kan worden uitgevoerd.
Ook Optimizely is een tool die wij regelmatig inzetten. Met deze tool kunnen verschillende testen worden uitgevoerd. Optimizely kijkt bijvoorbeeld naar het aantal pagina’s op je website. Zijn er misschien pagina’s overbodig? Misschien kunnen er een aantal pagina’s weg, zodat er minder afleiding is van het uiteindelijke doel, het converteren? Maar Optimizely test ook hoe de conversie verbeterd kan worden bij elke stap die er wordt gezet. Hiervoor wordt gekeken naar de navigatie van de bezoekers op je website.
Daarnaast biedt Google Analytics een gratis geavanceerd Web Analytics programma aan. Deze tool is makkelijk te implementeren. Hij kan tevens geïntegreerd worden in Google Ads en biedt uitgebreide en geavanceerde website informatie aan.
Google Analytics: Wat gebeurt er na de klik?
Er komt veel kijken bij het optimaliseren van een website. We bekijken daarom ook altijd de data in Google Analytics als we campagnes draaien. Je kunt bijvoorbeeld een goede campagne draaien in Google Ads, maar als je ziet dat mensen op de website vervolgens afhaken geeft dit alsnog niet het gewenste resultaat. Daarom is het belangrijk om je data in Google Analytics goed bij te houden. Welke pagina’s hebben een hoge bouncerate? Welke pagina’s worden veel bezocht en welke minder?
Meer informatie hierover? Bel ons gerust op 023 – 540 6085 of stuur een bericht via het contactformulier.