28 januari 2019

Een responsive text of search ad is een responsieve zoekadvertentie waarbij je nog beter, samen met Google Ads, zelf jouw advertenties kunt optimaliseren. Dit doordat er 3 koppen in plaats van twee getoond worden, waarbij je iedere kop 30 tekens kunt plaatsen. Hierbij zoekt Google Ads naar de beste combinaties en zal deze tonen. Door deze functie zullen jouw prestaties van de gemaakte advertenties significant verbeteren!

Wat is een responsive text ad

Door het instellen een responsive text ads ben je in de gelegenheid om jouw klanten een betere en relevantere boodschap te laten zien. De inhoud van de advertentie wordt beter afgestemd op de zoektermen van jouw potentiële klanten, waardoor jij dat publiek bereikt dat relevant is. Je creëert hiermee een advertentie waarmee jouw klant weet dat hij bij jou bij het juiste adres is.

Hoe werkt responsive text ads

Responsive text ads maken deel uit van de machine learning modules waarin Google zelf en automatisch advertenties optimaliseert. Machine learning zet data om in relevante en waardevolle informatie. Zodat jij als adverteerder een nog beter advertentie resultaat gaat behalen.
Nadat je een advertentie hebt gemaakt en hierbij de relevante koppen en beschrijvingen hebt samengesteld stelt Google Ads de advertenties samen. Het testen laat je aan Google over en zij komen na verloop van tijd met de beste combinaties voor de verschillende zoekopdrachten. Meer koppen en beschrijvingen resulteert in meer, door Google Ads, gemaakte mogelijkheden.

De voordelen van responsive text ads

Naast het beter bereiken van relevante potentiële klanten zijn er nog een aantal andere voordelen die wij graag benoemen.

Meer ruimte: In de eerste plaats is er nu door het maximum van 3 koppen in plaats van 2 meer ruimte om de juiste zoekwoorden te gebruiken. Ten tweede is er hierbij ruimte om 2 beschrijvingsvelden van 90 tekens te gebruiken in plaats van één beschrijvingsveld van 80 woorden. Dit maakt de combinatie mogelijkheden eindeloos.

Meer flexibiliteit: Je kunt maar liefst 4 beschrijvingen en 15 koppen opgeven voor 1 responsive text ad. Vervolgens geeft Google Ads automatisch de verschillende mogelijkheden weer.

InfoTrade helpt bij het maken van responsive text ads

Het is belangrijk om relevante koppen en beschrijvingen te schrijven voor de zoekwoorden in de advertentiegroep. Koppen moeten onderscheiden worden door verschillende voordelen, aanbiedingen, functie’s en call-to-actions. InfoTrade helpt jou bij het inrichten van de beste advertentiecombinaties, gebruik makend van de nieuwste indelingen van Google Ads. Via onze contactpagina kun je jouw vraag alvast stellen en nemen we snel contact met je op. Telefonisch kun je via 023 540 6085 direct contact met ons hebben. We maken het liefst een persoonlijke afspraak, omdat we je graag beter leren kennen!