22 oktober 2018

Je hebt waarschijnlijk recent een e-mail van Google ontvangen over ‘parallelle tracking’. We willen je hierbij graag uitleggen wat dit precies is. Het belangrijkste is dat je zelf geen actie hoeft te nemen, want dat hebben wij al voor je gedaan.

In het kort

Parallelle tracking is, in het kort, een functie van Google waarmee de snelheid van bestemmingspagina’s verbeterd kan worden. Gebruikers worden hiermee rechtstreeks naar je website geleid terwijl de meting van klikken op je advertenties op de achtergrond wordt uitgevoerd.

Voor een goede ervaring

Tot nu toe was dit optionele functie, maar Google heeft aangegeven dat het vanaf 30 oktober 2018 verplicht is voor alle campagnes in het zoeknetwerk en Shopping-campagnes in Google Ads. Google wil namelijk dat gebruikers een zo goed mogelijke ervaring hebben op bestemmingspagina’s. Snelheid is daar een belangrijke factor bij. Goede snelheid van een website/bestemmingspagina kan leiden tot meer conversies en betere advertentieprestaties. Dat is zowel voor jou als voor ons een belangrijk punt. Vanaf 20 oktober wordt parallelle tracking de enige methode voor het meten van klikken voor zoek- en Shopping-campagnes in Google Ads.

Het kan in bepaalde gevallen voorkomen dat parallelle tracking niet correct werkt voor een website. Dat zou dan kunnen betekenen dat de meting van de klikken op advertenties niet goed meer werkt.

Reeds getest

Gezien het belang hiervan hebben we reeds testen uitgevoerd in de Google Ads accounts van al onze klanten. Als blijkt dat parallelle tracking voor jouw website problemen oplevert nemen we direct contact met je op. En als je hier verder niets over hoort is alles dus goed en is geen verdere actie vereist.

Nog vragen?

Als je hier nog vragen over hebt kun je uiteraard contact met ons opnemen.