Alles over occasions plaatsen op auto portalen

Dit moet je weten over occasions plaatsen op autoportalen

Autoportalen als AutoTrack, Autotrader, Autoscout24 en zeker Gaspedaal zijn populair bij autobedrijven om hun occasions te promoten. Met een druk op de knop kan je een advertentie plaatsen en is de auto te bekijken door autokopers in heel Nederland.

Miljoenen bezoekers

Vooral Gaspedaal is in trek omdat je hier, zoals ze zelf zeggen, alle auto’s vindt van alle auto portalen in Nederland. Als we kijken naar de cijfers klopt dat ook wel. Momenteel staan er op Gaspedaal.nl bijna 400.000 occasions te koop. Op AutoTrack.nl en AutoTrader.nl worden rond de 190.000 occasions te koop aangeboden. AutoScout24.nl zit daar weer boven met iets meer dan 210.000 auto’s. Het voordeel van deze auto portalen is dat ze maandelijks niet alleen miljoenen bezoekers trekken, maar dat ze vaak ook nog eens zijn gekoppeld aan de softwaresystemen van autobedrijven. Dit betekent dat een occasion eenvoudig kan worden doorgeplaatst op de portals, je hoeft als autobedrijf dus niet telkens alles handmatig in te voeren.

Alle occasions op alle autoportalen plaatsen?

Toch is het goed om niet zomaar alle occasions op alle autoportalen door te plaatsen, maar om met een slimme strategie het maximale rendement te halen uit je advertentiekosten. Denk bijvoorbeeld na over het bereik van de autoportalen en jouw eigen doelgroep. Past dat bij elkaar? Je kan ervoor kiezen om hierin specifiek te targeten. Het plaatsen van occasions op auto portalen moet bovendien afhankelijk zijn van de kosten die zij in rekening brengen en hun effectiviteit. Adverteren op portals die geen aanvragen opleveren is zonde van het geld.

Welke autoportalen leveren het hoogste rendement?

Tot slot is het dus belangrijk je af te vragen: wat levert het op? Alle auto portalen leveren op verschillende manieren leads. Dit kan een informatie-aanvraag zijn, maar ook een doorklik naar je website is vaak een lead. Via de online dashboards van de portals kan je bij een aantal sites zien hoeveel bezoekers op een advertentie klikken. Het komt erop neer dat je wilt weten welke portals de beste leads aanleveren, welke auto’s op welke portalen het beste scoren en dus waar je het hoogste rendement haalt.

Dit is waar InfoTrade kan helpen. We zijn gespecialiseerd in marketing voor autobedrijven en het implementeren van digitale strategieën. Wij weten hoe je auto portalen succesvoller kan inzetten. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact met ons op!