Retargeting

Al een Google Ads campagne opgezet, maar nog niet het gewenste resultaat behaald? Daar kunnen wij je verder bij helpen. Ooit aan Retargeting (ook wel Remarketing genoemd) gedacht? Bij Retargeting denk je aan mensen die eerder je website hebben bezocht. Die weten dus van jouw bestaan af en zijn al geïnteresseerd in wat je aanbiedt. Nu er alleen nog voor zorgen dat ze ook daadwerkelijk bij jou gaan converteren.

Zet Retargeting in voor je Google Ads campagne

Bij Retargeting kun je aan een vorm van Storytelling doen. Het is van belang dat er een bepaalde flow zit in de communicatie met bezoekers die eerder op jouw website zijn geweest. Maak onderscheid in nieuwe bezoekers en voormalige bezoekers, en laat beide doelgroepen niet dezelfde campagne zien. De interesse bij de voormalige bezoekers is er namelijk al, nu wil je ervoor zorgen dat ze overgaan tot conversie.

Kom dus met een aparte campagne die mensen motiveert om terug te komen op jouw site. Je kunt zelf bepalen wat je als gewenste conversie wilt hebben. Ga je voor een ‘harde’ conversie met bijvoorbeeld “Rond nu je bestelling af en ontvang 5 euro korting op je aankoop”? Of ga je voor een softere versie met bijvoorbeeld de vraag of ze zich willen inschrijven voor je nieuwsbrief. In beide gevallen zorg je er in ieder geval voor dat de voormalige bezoekers alsnog converteren.

Retargeting

Verschillende factoren bepalen mede het succes van je Remarketing campagne. Denk daarbij aan proces en planning. Zo is het handig om mensen te targeten die al iets in hun winkelmand hebben gedaan, maar misschien nog een extra duwtje in de rug nodig hebben. Ook de frequentie instellen is belangrijk. Zorg er hiermee voor dat je advertentie niet te vaak wordt vertoond aan dezelfde mensen. Je moet vooraf natuurlijk wel bedenken op welk netwerk je de advertenties van de Remarketing campagne wilt weergeven (bijvoorbeeld via Google of Facebook).

Heb je vragen of wil je de mogelijkheden bespreken voor je Google Ads campagnes? Bel ons op 020 244 5772 of stuur een bericht via het contactformulier.

Al een Google Ads campagne opgezet, maar nog niet het gewenste resultaat? Daar kunnen wij je verder bij helpen. Ooit aan Retargeting (ook wel Remarketing genoemd) gedacht? Bij Retargeting denk je ook aan je voormalige bezoekers van je website. Die weten van jou bestaan af en zijn al geïnteresseerd in wat je aanbiedt. Nu nog ervoor zorgen dat ze ook daadwerkelijk bij jou gaan converteren.

Zet Retargeting in voor je Google Ads campagne

Bij Retargeting kun je aan een vorm van Storytelling doen. In de communicatie met bezoekers die eerder op je website zijn geweest, is het van belang dat je er een bepaalde flow in hebt. Maak onderscheid in nieuwe bezoekers en voormalige bezoekers, en laat beide doelgroepen niet dezelfde campagne zien. De interesse bij de voormalige bezoekers is er namelijk al, nu wil je ervoor zorgen dat ze overgaan tot conversie.

Kom dus met een aparte campagne die mensen triggert om terug te komen. Zo bereik je met die campagne verschillende klanten en kun je zelf bepalen wat je als gewenste conversie wilt hebben. Ga je voor de ‘harde’ conversie? “Rond nu je bestelling af en ontvang 5 euro korting op je aankoop?” Of ga je voor een softere versie met de vraag of ze zich willen inschrijven voor je nieuwsbrief bijvoorbeeld. In beide gevallen zorg je er in ieder geval voor dat de voormalige bezoekers alsnog converteren.

Retargeting

Verschillende factoren bepalen mede het succes van je Remarketing campagne. Denk daarbij aan proces en planning. Zo is het handig om mensen te targeten die al iets in hun winkelmand hebben gedaan, maar nog misschien een extra duw in de rug nodig hebben. Ook de frequentie instellen is belangrijk. Zorg dus niet dat je advertentie te vaak wordt vertoond aan dezelfde mensen zodra een advertentie loopt. Let daarbij gelijk ook op de het volume van het bereik van de Remarketing campagne. Dit moet wel in balans zijn met de andere factoren. Je moet vooraf natuurlijk wel bedenken welk netwerk je wilt inzetten waar je de advertenties wilt weergeven met de Remarketing campagne.

Heb je vragen of wil je de mogelijkheden bespreken over je Google Ads campagnes? Bel ons op 023 540 6085 of stuur een bericht via het contactformulier.

Contact