Onze Google Analytics training is bedoeld voor ondernemers, (online) marketeers en gebruikers in de automotive sector die het systeem beter willen begrijpen. Na het volgen van de training ben je beter in staat om zelfstandig te werken in Google Analytics. Snapchat en WhatsApp waar het delen van verhalen al mogelijk is.
Waarom Google Analytics 4?
Het beheersen van Google Analytics 4 behoort tot één van de belangrijkste vaardigheden binnen het online marketing vakgebied. Google Analytics is een enorm veelzijdig systeem dat de basis vormt voor het analyseren en kunnen bijsturen van marketinginspanningen. “Meten is weten” is een van de bekendste uitspraken onder online marketeers. Het is namelijk uitermate belangrijk om goed te meten, zodat je maximaal rendement uit je marketingcampagnes kunt halen.
De training
Tijdens de Google Analytics training leer je hoe je deze handige tool kunt gebruiken. We kijken bijvoorbeeld naar hoe je meer inzicht krijgt in het aantal bezoekers en de gemiddelde sessieduur. Niet weten hoe je website presteert is immers een gemiste kans. En hoe maak en interpreteer je rapporten en dashboards? Allereerst leren we je echter stap voor stap hoe je jouw Google Analytics account handig kunt inrichten voor je eigen website en kijken we naar de belangrijkste onderdelen waar je het vaakst mee bezig zult zijn. Je maakt kennis met belangrijke functionaliteiten en leert data en statistieken interpreteren en gebruiken voor concrete website- én campagne optimalisaties.
- Uitbreiding van kennis
- Eén op één training
- Persoonlijke aandacht
- Theorie meteen in de praktijk toepassen
- Trainer 10+ jaar ervaring met Analytics
Tevens leggen we uit wat de belangrijkste marketingtermen zijn. Denk daarbij aan het conversiepercentage en het bouncepercentage. En niet onbelangrijk is het verschil tussen de meting door Google Analytics 4 en door Google Ads, waarbij we goed kijken naar het attributiemodel.
Tijdsduur
Voorafgaand aan de training inventariseren we hoe ver je bent en hoeveel marketingkennis je al hebt. Op basis daarvan richten we de training op maat voor je in. We raden aan om per training een dagdeel te reserveren, dus maximaal 4 uur per dag. Vaak zijn er meerdere dagdelen nodig om de training af te ronden. Hoeveel dagdelen er nodig zijn hangt af van het kennisniveau, de hoeveelheid vragen die worden gesteld en het doel van de training. In de meeste gevallen duurt de training minimaal 2 dagdelen.
Na onze training kun je:
- Het gebruik van de website analyseren.
- Het online effect van marketinginspanningen in kaart brengen (bijvoorbeeld telefoontjes of offerteaanvragen)
- De statistieken interpreteren en vertalen naar verbeteringen voor je website en marketingcampagnes.
- Zelfstandig een dashboard inrichten.
- Filters instellen en benodigde gegevens exporteren.
- Basisrapporten begrijpen en intern over de website rapporteren
Daarnaast heb je meer kennis van:
- De customer journey.
- Het gedrag van een (potentiële) automotive klant, zowel offline als online.
- De kwaliteit van de websitebezoeken.
- Hoe bezoekers de website gebruiken. Haken ze ergens tijdens het oriëntatieproces af?
- De verschillende gebruikte conversiepaden om tot een conversie over te gaan. In de automotive sector is de beslissingstermijn van een (potentiële) klant vaak langer dan in andere sectoren. Hierdoor duurt het langer voordat een conversie wordt gemeten.
- Het effect van een Facebook post of geplaatste kortingsactie op de website.
- De meest voorkomende valkuilen bij de analyses van Analytics.
De locatie
Onze trainingen geven we bij ons op kantoor aan de Klaprozenweg 75 in Amsterdam. Deze locatie is makkelijk te bereiken met de auto of het openbare vervoer. Ook is er de mogelijkheid om gratis te parkeren voor de deur.
Heb je liever een training op locatie of wil je de training online volgen? Wij denken graag met je mee en plannen samen een afspraak in!
De trainers van InfoTrade zijn gecertificeerd en kennen alle ins en outs van Google Analytics 4. Met meer dan 10 jaar ervaring in het vak, waardoor InfoTrade een kei is in het combineren van de theoretische kennis met interessante en veel voorkomende praktijkvoorbeelden. De meest effectieve manier om je weg te leren vinden in het systeem is door zelf aan de knoppen te draaien. Daarom krijg je direct de kans om te oefenen in je eigen Google Analytics account. Je gaat zelf op zoek naar data voor interne rapportages. Het is leren door te doen!
Ben jij klaar om je Google Analytics 4 skills te verbeteren? Neem dan vandaag nog contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken en we plannen een training in!
Waarom Google Analytics 4?
Het beheersen van Google Analytics 4 behoort tot één van de belangrijkste skills binnen het online marketing vakgebied. Het is een enorm veelzijdig systeem dat de basis vormt voor het analyseren en kunnen bijsturen van marketinginspanningen. “Meten is weten” is een van de bekendste uitspraken onder online marketeers. Het is namelijk uitermate belangrijk om goed te meten, zodat je maximaal rendement uit je marketingcampagnes kunt halen.
Onze Google Analytics training is bedoeld voor ondernemers, (online) marketeers en gebruikers in de automotive sector die het systeem beter willen begrijpen. Na het volgen van de training ben je beter in staat om zelfstandig te werken in Google Analytics. Snapchat en WhatsApp waar het delen van verhalen al mogelijk is.
De training
Tijdens de Google Analytics training leer je hoe je deze handige tool kunt gebruiken. We kijken bijvoorbeeld naar hoe je meer inzicht krijgt in het aantal bezoekers en de gemiddelde sessieduur. Niet weten hoe je website presteert, is immers een gemiste kans. Hoe richt je Google Analytics in? En hoe maak en interpreteer je rapporten en dashboards? Allereerst leren we je stap voor stap hoe je jouw Google Analytics account handig kunt inrichten voor je eigen website en kijken naar de belangrijkste onderdelen waar je het vaakst mee bezig zult zijn. Je maakt kennis met belangrijke functionaliteiten en leert data en statistieken interpreteren en gebruiken voor concrete website- én campagne optimalisaties.
- Uitbreiding van kennis
- Eén op één training
- Persoonlijke aandacht
- Theorie meteen in de praktijk toepassen
- Trainer 10+ jaar ervaring met Analytics
Tevens leggen we uit wat de belangrijkste marketingtermen zijn: denk aan het conversiepercentage en het bouncepercentage. En niet onbelangrijk is het verschil tussen de meting door Google Analytics 4 en Google Ads waarbij we goed kijken naar het attributiemodel.
Tijdsduur
Voorafgaand aan de training inventariseren we hoe ver je bent en hoeveel marketingkennis je hebt. Op basis daarvan richten we de training op maat voor je in. We raden aan om per training een dagdeel te reserveren, dus maximaal 4 uur per dag. Vaak zijn er meerdere dagdelen nodig om de training af te ronden. Hoeveel dagdelen er nodig zijn hangt af van het kennisniveau, de hoeveelheid vragen die worden gesteld en het doel van de training. In de meeste gevallen duurt de training minimaal 2 dagdelen.
Na onze training kun je:
- Het gebruik van de website analyseren.
- Het online effect van marketinginspanningen in kaart brengen (bijvoorbeeld telefoontjes of offerte aanvragen)
- De statistieken interpreteren en vertalen naar verbeteringen voor je website en marketingcampagnes.
- Zelfstandig een dashboard inrichten.
- Filters instellen en benodigde gegevens exporteren.
- Basisrapporten begrijpen en intern over de website rapporteren
Daarnaast heb je meer kennis van:
- De customer journey.
- Het gedrag van een (potentiële) automotive klant, zowel offline als online.
- De kwaliteit van de websitebezoeken.
- Hoe bezoekers de website gebruiken. Haken ze ergens tijdens het oriëntatieproces af?
- De verschillende gebruikte conversiepaden om tot een conversie over te gaan. In de automotive sector is de beslissingstermijn van een (potentiële) klant vaak langer dan in andere sectoren. Hierdoor duurt het langer voordat een conversie wordt gemeten.
- Het effect van een Facebook post of geplaatste kortingsactie op de website.
- De meest voorkomende valkuilen bij de analyses van Analytics.
De locatie
Onze trainingen geven we bij ons op kantoor aan de Klaprozenweg 75 in Amsterdam. Deze locatie is makkelijk te bereiken met de auto of het openbare vervoer. Ook is er de mogelijkheid om gratis te parkeren voor de deur.
Heb je liever een training op locatie of wil je de training online volgen? Wij denken graag met je mee en plannen samen een afspraak in!
De trainers van InfoTrade zijn gecertificeerd en kennen alle ins en outs van Google Analytics 4. Met meer dan 10 jaar ervaring in het vak, waardoor InfoTrade een kei is in het combineren van de theoretische kennis met interessante en veel voorkomende praktijkvoorbeelden. De meest effectieve manier om je weg te leren vinden in het systeem is door zelf aan de knoppen te draaien. Daarom krijg je direct de kans om te oefenen in je eigen Google Analytics account. Je gaat zelf op zoek naar data voor interne rapportages. Het is leren door te doen!
Ben jij klaar om je Google Analytics skills te verbeteren? Neem dan vandaag nog contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken en we plannen een training in!