Online Marketing Strategie

Om jouw online marketing strategie te bepalen is het van belang om te weten welke kanalen je moet inzetten. Maar ook waar je doelgroep zich bevindt en hoe je die het beste kunt bereiken. Online succesvol worden, begint echter bij het formuleren van een heldere, krachtige online strategie die bij het hele bedrijf bekend is. Daarnaast vormen ook je doelstellingen de basis van je uiteindelijke actieplan.

De aanpak van InfoTrade

Bedrijfsstrategie

We starten altijd samen bij het begin. Wat wil je bereiken in het komende jaar, wat in de komende 5 jaar? Denk daarbij aan het uitbreiden van je klantenbestand of je dienstenpakket. Deze onderdelen vormen het fundament van je strategie. Deze onderdelen vormen het fundament van je strategie.

digitale marketing volvo

De doelgroep

Om je doelgroep in kaart te kunnen brengen is het van belang om te weten waar die zich bevindt, bijvoorbeeld op welke kanalen, en hoe die doelgroep te bereiken is. Maar kijk ook naar jezelf: ben jij vindbaar en zichtbaar voor je doelgroep? Breng je de juiste boodschap over die je wilt overbrengen? Als dit duidelijk is kan worden bepaald welke kanalen er ingezet moeten worden en hoe deze en ook je website ingericht moeten worden.

Website analyse

Voordat we gaan starten met campagnes bekijken we je website. Zijn er aanpassingen nodig om te kunnen starten? Denk bijvoorbeeld aan duidelijke call to actions en goed geformuleerde USP’s. Door aan de slag te gaan met conversieoptimalisatie kunnen we zorgen dat het rendement uit bestaande campagnes wordt verbeterd. 

Doelen per kwartaal

Samen bepalen we het hoofddoel van komend jaar en delen we dit op in doelen per kwartaal. Zo kunnen we het eerste kwartaal bijvoorbeeld de focus leggen op de website en het goed meetbaar maken van verschillende conversiepunten.

Opzet campagnes en optimalisatie

Zodra we deze data hebben kunnen we bepalen wat een lead waard is. Met deze data kunnen we vervolgens onze campagnes opzetten en optimaliseren. Met elke campagne die we opzetten bepalen we wat de hoofd conversie is en wat de maximale kosten per conversie zijn. Met deze aanpak kunnen we altijd bepalen of een campagne rendabel is.

Lange termijn doelen: Branding en SEO

Natuurlijk draait Online Marketing niet alleen maar om betaalde campagnes, maar ook om je organische vindbaarheid en je naamsbekendheid. Dit zijn twee onderdelen die vaak langer duren om te bereiken. De naamsbekendheid in jouw regio verhogen kan bijvoorbeeld door je boodschap over te brengen via kanalen als Instagram adverteren en adverteren via YouTube.

Voor je organische vindbaarheid is content belangrijk. Een persoonlijke benadering met de juiste content, die gericht is op je doelgroep, verspreid over de juiste kanalen. Dit is niet altijd even makkelijk, maar hier kan je wel het onderscheid mee maken t.o.v. jouw concurrentie!

Heb je vragen of wil je de mogelijkheden bespreken? Bel ons op 020 244 5772 of stuur een bericht via het contactformulier.

Om jouw online marketing strategie te bepalen is het van belang om te weten welke kanalen je moet inzetten. Maar ook waar je doelgroep zich bevindt en hoe je die het beste kunt bereiken. Online succesvol worden, begint echter bij het formuleren van een heldere, krachtige online strategie die bij het hele bedrijf bekend is. Daarnaast vormen ook je doelstellingen de basis van je uiteindelijke actieplan.

De aanpak van InfoTrade

Bedrijfsstrategie

We starten altijd samen bij het begin. Wat wil je bereiken in het komende jaar, wat in de komende 5 jaar? Denk daarbij aan het uitbreiden van je klantenbestand of je dienstenpakket. Deze onderdelen vormen het fundament van je strategie. Deze onderdelen vormen het fundament van je strategie.

digitale marketing volvo

De doelgroep

Om je doelgroep in kaart te kunnen brengen is het van belang om te weten waar die zich bevindt, bijvoorbeeld op welke kanalen, en hoe die doelgroep te bereiken is. Maar kijk ook naar jezelf: ben jij vindbaar en zichtbaar voor je doelgroep? Breng je de juiste boodschap over die je wilt overbrengen? Als dit duidelijk is kan worden bepaald welke kanalen er ingezet moeten worden en hoe deze en ook je website ingericht moeten worden.

Website analyse

Voordat we gaan starten met campagnes bekijken we je website. Zijn er aanpassingen nodig om te kunnen starten? Denk bijvoorbeeld aan duidelijke call to actions en goed geformuleerde USP’s. Door aan de slag te gaan met conversieoptimalisatie kunnen we zorgen dat het rendement uit bestaande campagnes wordt verbeterd. 

Doelen per kwartaal

Samen bepalen we het hoofddoel van komend jaar en delen we dit op in doelen per kwartaal. Zo kunnen we het eerste kwartaal bijvoorbeeld de focus leggen op de website en het goed meetbaar maken van verschillende conversiepunten.

Opzet campagnes en optimalisatie

Zodra we deze data hebben kunnen we bepalen wat een lead waard is. Met deze data kunnen we vervolgens onze campagnes opzetten en optimaliseren. Met elke campagne die we opzetten bepalen we wat de hoofd conversie is en wat de maximale kosten per conversie zijn. Met deze aanpak kunnen we altijd bepalen of een campagne rendabel is.

Lange termijn doelen: Branding en SEO

Natuurlijk draait Online Marketing niet alleen maar om betaalde campagnes, maar ook om je organische vindbaarheid en je naamsbekendheid. Dit zijn twee onderdelen die vaak langer duren om te bereiken. De naamsbekendheid in jouw regio verhogen kan bijvoorbeeld door je boodschap over te brengen via kanalen als Instagram adverteren en adverteren via YouTube.

Voor je organische vindbaarheid is content belangrijk. Een persoonlijke benadering met de juiste content, die gericht is op je doelgroep, verspreid over de juiste kanalen. Dit is niet altijd even makkelijk, maar hier kan je wel het onderscheid mee maken t.o.v. jouw concurrentie!

Heb je vragen of wil je de mogelijkheden bespreken? Bel ons op 020 244 5772 of stuur een bericht via het contactformulier.

Contact