Hoe maak je de perfecte homepage? Dit is een vraag waar veel online marketeers moeite mee hebben. Vooral doordat de homepage het eerste onderdeel is van jouw website wat de bezoeker ziet. Indien deze qua indeling, vormgeving en content goed georganiseerd is, kan dit de eerste stap zijn naar een conversie. Hieronder geven wij met behulp van enkele tips antwoord op bovenstaande vraag!
Bepaal de indeling
Bedenk welk doel je wilt bereiken nadat de bezoeker op de homepage is beland. Wat moet diegene opsteken van jouw homepage en waar moet hij/zij uiteindelijk terechtkomen? Dit lukt alleen als de belangrijkste visuals en content op de juiste plek worden geplaatst. Zorg daarom voor een goede verdeling van tekst en foto’s/video’s en zorg dat deze de juiste afmetingen hebben en van goede kwaliteit zijn voorzien.
Bepaal de inhoud
Er zijn verschillende doelen die waarop je jouw homepage kunt baseren en inrichten. Belangrijk hierbij is om niet alleen naar de wensen en behoeften van websitebezoekers te kijken, maar ook naar de belangrijkste functie van jouw website. Zo kun je een stukje merkidentiteit naar voren laten komen op de website, in de vorm van een uitleg over de organisatie en bijbehorende kernwaarden. Verder zou je de populairste producten, diensten of laatste acties op je homepage aan de bezoeker kunnen voorstellen. Ten slotte kun je actuele onderwerpen toelichten op de homepage die voor jouw doelgroep en markt belangrijk zijn.
Zorg voor een overtuigende tekst
Hoewel het verleidelijk is om de websitebezoeker direct alles te vertellen op de homepage, is het toch verstandig om hier de tekst kort en krachtig te houden. Hiermee maak je de bezoeker nieuwsgierig om door te lezen en verder te klikken. Maak hierbij gebruik van de 6 principes van Cialdini waarmee je online marketing strategieën kunt optimaliseren en die jou daarnaast kunnen helpen om meer conversies te genereren.
Gebruik de juiste visuals
In de meeste gevallen is het niet de tekst of een link die voor websitebezoekers opvalt, maar juist een visual. Zorg daarom dat je gebruik maakt van relevante visuals die passend zijn voor de bijbehorende tekst. Denk hierbij aan stock afbeeldingen, zelfgemaakte foto’s of animaties. De boodschap die je met de tekst probeert over te brengen wordt met behulp van een passende visual versterkt, zeker als deze een persoonlijke touch heeft.
Adviesmeeting
Wil je weten hoe InfoTrade je kan helpen bij het opzetten van dé perfecte homepage? Plan dan een “Adviesmeeting”. Dat is een vrijblijvende video call van 30 minuten met een van de InfoTrade partners, via Microsoft Teams, Google Meet of Zoom. Op de dag en tijdstip dat jou het beste uitkomt!