Omnichannel

Wat is een Omnichannel? Omnichannel verwijst naar een multi-channel verkoopbenadering die een naadloze klantbeleving biedt, of de klant nu online vanaf een mobiel apparaat, een laptop of in een fysieke winkel koopt. Het integreert de verschillende communicatiekanalen die bedrijven gebruiken om met klanten te communiceren tot een geheel, zodat klanten een uniforme ervaring hebben, ongeacht […]

Hook

Wat is een Hook? Een “hook” in een video is een element aan het begin dat de aandacht van de kijker grijpt en hen geïnteresseerd houdt in het kijken van de rest van de video. Dit kan een intrigerende vraag, een verrassende verklaring, een visueel aantrekkelijk beeld of een teaser van de meest interessante inhoud […]

Voice Search

Wat is Voice Search? Voice Search is search met gesproken zoekopdrachten, ook wel spraakgestuurd zoeken genoemd. Hierbij kan de gebruiker een spraakopdracht gebruiken om op internet, een website of een app te zoeken. Digitale assistenten of voice assistenten als Google Home speaker en Amazon’s Alexa gebruiken gesproken zoekopdrachten. Maar denk ook aan Apple Carplay en […]

Vehicle ads

Wat zijn voertuigadvertenties van Google of vehicle ads van Google? Google introduceerde in maart 2022 “vehicle ads”, een nieuwe advertentievorm op Google Zoeken die nabijgelegen auto’s te koop toont. Deze advertenties zijn ontworpen om autoverkopers te helpen gemakkelijk in contact te komen met klanten die op zoek zijn naar een nieuwe auto. Wanneer iemand bijvoorbeeld […]

Verschil SEA en SEO

Wat is het verschil tussen SEA en SEO? Het verschil tussen SEA en SEO zit in hem in de manier om een goede vindbaarheid in de zoekmachine (bijvoorbeeld Google of Bing) te realiseren. Bij SEA wordt dit gerealiseerd via optimalisatie van zoek advertenties. Dit zijn meestal tekst advertenties en bij Google heten deze advertenties Google […]

Vehicle Detail Page

Wat is een Vehicle Detail Page (VDP)? Een Vehicle Detail Page (VDP) is een cruciale component van online automarketing, ontworpen om specifieke details van een voertuig in de inventaris van een autodealer te tonen. Het is opgezet om potentiële kopers alle noodzakelijke informatie over een auto op een duidelijke, gemakkelijk te navigeren manier te bieden, […]

UX

Wat betekent UX? US of User Experience beschrijft alle aspecten beschrijft van de ervaring van een gebruiker bij interactie met een product, dienst, omgeving of faciliteit. De term ‘gebruikerservaring’ wordt meestal gebruikt in verband met het ontwerp van websites of applicaties, maar omvat elke vorm van productinteractie, waaronder niet-digitaal, fysiek gebruik. Zie ook usability. Laatste […]

UTM-tags

Wat zijn UTM-tags? UTM-tags, of Urchin, Tracking Module tags worden toegevoegd een de URL. Zo kan makkelijk worden waar de bezoekers vandaan komen. Voorbeeld: https://www.website.nl/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=retargeting. Zie ook URL Builder. Laatste update: september 2021

Usability

Wat is usability? Usability houdt zich bezig met de gebruiksvriendelijkheid van gemaakte dingen. Hoe beter de usabality des te groter de kans op een conversie. Zie ook UX. Laatste update: september 2021