Wittebrug Autogroep opgeleid tot Google Analytics goeroe

Wittebrug

Wittebrug Autogroep valt onder Riva Holding en heeft verschillende sites waaronder IkRij.nl, Wittebrug.nl en Wittebruglease.nl. Daarnaast valt onder de holding ook Peugeotdavo.nl. Wittebrug is dealer voor de merken Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA. InfoTrade adviseert en doet de marketing voor elk van die sites en merken. Voor Wittebrug lag daarom de focus op het krijgen van meer inzicht in de statistieken in Google Analytics en wat dit voor hen oplevert.

Resultaten

Veel inzichten tijdens Google Analytics training

We hebben aan Wittebrug Autogroep in Den Haag een Google Analytics training gegeven. Uit de verschillende afdelingen van de verkoop- en leasetakken kregen we de vraag om een training te geven om zo meer inzicht in de marketing, de opbrengsten hiervan en de algemene omgang met Analytics te krijgen. De twee doelen van deze dag waren: de in Google Analytics beschikbare data beter leren begrijpen én leren hoe je hiermee bij kunt sturen om de groei te stimuleren.

Online strategie

Aangezien we samen met Wittebrug aan de slag zijn gegaan met een nieuwe Online Marketing strategie was het voor hen belangrijk om te weten welke inzichten ze zelf uit Analytics kunnen halen en daarmee de gehele organisatie en marketing kunnen verbeteren. Zodoende zijn we gestart bij het begin: een Google Analytics training.

Aan de hand van de data in hun eigen Analytics accounts vertelden we en lieten we zien welke basisgegevens er beschikbaar zijn. Welke pagina wordt bijvoorbeeld het meest bezocht? Hoelang blijven mensen op de site? Vanuit welke bronnen komen deze mensen op de site terecht? En niet te vergeten: waar komen de aanvragen (conversies) vandaan? Vervolgens hebben we inzichten gegeven over de geavanceerde opties van Google Analytics.

Zo hebben we o.a. gekeken naar de demografische gegevens, het gedrag op de site en de conversiepaden. Dit allemaal zodat ze uiteindelijk zelf kunnen zien welke bronnen belangrijk zijn voor het aanleveren van het juiste verkeer dat converteert.

Veel inzichten

Het was wat iedereen betreft een geslaagde dag waarbij we veel inzicht hebben gegeven en een goede basis hebben gelegd voor het analyseren en toepassen van de gegevens die in Google Analytics beschikbaar zijn.

Ben je benieuwd of InfoTrade ook wat voor jou kan betekenen en je meer inzicht in Analytics kan geven? Lees dan meer over onze diensten of bel ons op 023 540 60 85 voor meer informatie over de mogelijkheden!

Online strategie

Aangezien we samen met Wittebrug aan de slag zijn gegaan met een nieuwe Online Marketing strategie was het voor hen belangrijk om te weten welke inzichten ze zelf uit Analytics kunnen halen en daarmee de gehele organisatie en marketing kunnen verbeteren. Zodoende zijn we gestart bij het begin: een Google Analytics training.

Aan de hand van de data in hun eigen Analytics accounts vertelden we en lieten we zien welke basisgegevens er beschikbaar zijn. Welke pagina wordt bijvoorbeeld het meest bezocht? Hoelang blijven mensen op de site? Vanuit welke bronnen komen deze mensen op de site terecht? En niet te vergeten: waar komen de aanvragen (conversies) vandaan? Vervolgens hebben we inzichten gegeven over de geavanceerde opties van Google Analytics.

Zo hebben we o.a. gekeken naar de demografische gegevens, het gedrag op de site en de conversiepaden. Dit allemaal zodat ze uiteindelijk zelf kunnen zien welke bronnen belangrijk zijn voor het aanleveren van het juiste verkeer dat converteert.

Veel inzichten tijdens Google Analytics training

We hebben aan Wittebrug Autogroep in Den Haag een Google Analytics training gegeven. Uit de verschillende afdelingen van de verkoop- en leasetakken kregen we de vraag om een training te geven om zo meer inzicht in de marketing, de opbrengsten hiervan en de algemene omgang met Analytics te krijgen. De twee doelen van deze dag waren: de in Google Analytics beschikbare data beter leren begrijpen én leren hoe je hiermee bij kunt sturen om de groei te stimuleren.

Online strategie

Aangezien we samen met Wittebrug aan de slag zijn gegaan met een nieuwe Online Marketing strategie was het voor hen belangrijk om te weten welke inzichten ze zelf uit Analytics kunnen halen en daarmee de gehele organisatie en marketing kunnen verbeteren. Zodoende zijn we gestart bij het begin: een Google Analytics training.

Aan de hand van de data in hun eigen Analytics accounts vertelden we en lieten we zien welke basisgegevens er beschikbaar zijn. Welke pagina wordt bijvoorbeeld het meest bezocht? Hoelang blijven mensen op de site? Vanuit welke bronnen komen deze mensen op de site terecht? En niet te vergeten: waar komen de aanvragen (conversies) vandaan? Vervolgens hebben we inzichten gegeven over de geavanceerde opties van Google Analytics.

Zo hebben we o.a. gekeken naar de demografische gegevens, het gedrag op de site en de conversiepaden. Dit allemaal zodat ze uiteindelijk zelf kunnen zien welke bronnen belangrijk zijn voor het aanleveren van het juiste verkeer dat converteert.

Veel inzichten

Het was wat iedereen betreft een geslaagde dag waarbij we veel inzicht hebben gegeven en een goede basis hebben gelegd voor het analyseren en toepassen van de gegevens die in Google Analytics beschikbaar zijn.

Ben je benieuwd of InfoTrade ook wat voor jou kan betekenen en je meer inzicht in Analytics kan geven? Lees dan meer over onze diensten of bel ons op 023 540 60 85 voor meer informatie over de mogelijkheden!

Ook interessant: